Kondolencje

Pani Prof. Agnieszce Chmielewskiej szczere wyrazy najgłębszego współczucia z powodu śmierci Ojca składają: Dyrekcja, Rada Pedagogiczna, Pracownicy administracji i obsługioraz...

Boże Narodzenie

Wszystkim, wyjątkowych, najpiękniejszych niezapomnianych, świąt Bożego Narodzenia, przeżytych w atmosferze miłości i szczęścia, samej radości, pogody ducha, niegasnącej nadziei oraz...

Kolejny turniej charytatywny wygrany

Już niemal czuć świąteczną atmosferę, a serca biją coraz mocniej. W dniu 16.12.2012 r. został rozegrany turniej charytatywny zorganizowany przez...

Słodki Mecz już za nami

Nieco inaczej, niż w latach ubiegłych, odbył się nasz tradycyjny Słodki Mecz. W dniach 15. i 16. grudnia 2021r. już...

Słodki Mecz 2021

W środę i czwartek (15 i 16 grudnia) odbędzie się w naszej szkole kolejny, bo już XXVIII słodki mecz. Jego...


W dniach 23- 25 września 2021 roku, klasa III A uczestniczyła w obozie naukowym na  Wydziale Biologii i Biotechnologii, Uniwersytetu Warmińsko-Mazurskiego w Olsztynie w ramach projektu Spotkania z Nauką. Pani Prof. Anna Żuchowska (współorganizator obozu, kontakt z Uniwersytetem Warmińsko- Mazurskim), Pani Prof.Małgorzata Wiszniewska – Karalus (opiekun).

Klasę podzielono na trzy zespoły i zajęcia odbywały się jako:

1. Badania terenowe, które prowadziła  dr hab. Hanna Ciecierska (Katedra Botaniki i Ochrony Przyrody);

2. Fizjologia roślin – osobą prowadzącą zajęcia była dr Ewa Gojło (Katedra Fizjologii, Biotechnologii i Genetyki Roślin);

3. Fizjologia zwierząt –tej grupie przewodziła  dr Aleksandra Kurzyńska (Katedra Anatomii i Fizjologii Zwierząt.

Uczniowie bardzo pilnie pracowali w laboratoriach Uniwersytetu oraz w terenie – na Jeziorze Kortowskim, gdzie badano stan wód tego jeziora na podstawie roślinności (makrofitów).  Uczniowie poznawali roślinność zanurzoną, roślinność o liściach pływających oraz roślinność wynurzoną.

W laboratoriach  młodzi naukowcy badali wpływ czynników na transpirację, przemiany cukrowców zapasowych w kiełkujących roślinach, parametry krwinek czerwonych, poziom hemoglobiny, właściwości buforowe krwi oraz  odporność osmotyczną krwinek.  Nie sposób opisać zapału podczas badań, zachwytu pracą w zespołach z odczynnikami, aparaturą pomiarową i szkłem laboratoryjnym! Nie da się opisać entuzjazmu młodzieży podczas zdobywania wiedzy praktycznej! Obóz naukowy zakończył się mini konferencją naukową, podczas której uczniowie prezentowali wyniki badań na plakatach naukowych – chyba żadna grupa nie grupa spała w noc poprzedzającą konferencję, pilnie się do niej przygotowując. I na koniec relacji – najlepsze: niejeden uczeń tęsknie wzdychał w czasie obozu naukowego: „Ach, nie mogę się już doczekać czasu, kiedy będę studiować”, co na pewno jest znakomitą motywacją do pracy w liceum – jak najlepiej przygotować się do matury, by studiować na wymarzonych kierunkach. Co z pewnością się uda.

Klasa IIIA